Τετάρτη, 7 Σεπτεμβρίου 2011

η σιδηροδρομική μας γραμμή

 Όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές, ο σιδηρόδρομος είναι αυτός που έδωσε την καθοριστική ώθηση για την ανάπτυξη αυτής της πόλεως.
Κάτω βλέπουμε τον χάρτη του 1888 όπου η κύρια γραμμή από Κωνσταντινούπολη κατευθύνεται προς Αδριανούπολη-Σόφια-Νις- Βελιγράδι-Βουδαπέστη κι από εκεί στην υπόλοιπη Ευρώπη (Βιέννη, Μόναχο κλπ). Αντιλαμβανόμαστε πως με την διασύνδεσή μας στην συγκεκριμένη γραμμή η πόλη μας πήρε ώθηση και με τον καιρό κατέστη νευραλγικός κόμβος στην περιοχή αφού διέθετε και λιμάνι (άλλωστε η Αλεξ/πολη είναι από τις ελάχιστες πόλεις στα Βαλκάνια που διαθέτουν αεροδρόμιο-λιμάνι- Σ.Σταθμό- άμεση πρόσβαση σε διεθνή δρόμο τύπου Εγνατίας. Παρόλαυτά παραμένουμε μιά απαξιωμένη πόλη με περιορισμένους ορίζοντες και δυνατότητες...)

 Ένας πολύ ενδιαφέρων χάρτης με την σιδηροδρομική γραμμή (των αρχών του προηγούμενου αιώνα, γύρω στο 1920-1930) ό οποίος μας διαφωτίζει σχετικά με την πληθυσμιακή σύνθεση του Νομού μας.
Παρατηρούμε πως η επαρχία Διδ/χου είναι η πολυπληθέστερη με 40150 κατοίκους, δεύτερη η Ορεστιάδος με 34277 και εμείς μόλις 27319. Τελευταία έρχεται η επαρχία Σουφλίου με 18802 κατοίκους.
Επίσης πολλά χωριά τα οποία σήμερα είναι σχεδόν ακατοίκητα τότε ήταν πολυπληθή ( Πετρωτά 1200, Καστανιές 1850, Ρύζια 1200, Ν.Βύσσα 5047, Ορεστιάδα 3246, Μεταξάδες 1300, Παλιούρι 1100, Κυανή 1700, Διδ.χο 8203, Σουφλί 7307, Φέρραι 2843 και Αλεξ/πολη 12000 )



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου